Bilerek yemek, içmek ve isteğiyle cinsel ilişkiye girmek orucu bozar. Safii mezhebinde; bilerek, isteyerek az da olsa cinsel ilişkiye giren fail hem kaza hem de kefaret gerekir. Kadin/erkek zorlanır ve zoraki bir cinsel ilişkide zorlanana sadece kaza gerekir. Diğer durumlarda yani yeme, içme gibi orucu bozma durumunda ise sadece kaza gerekir. (mez. arb. el ciziri). Hanefi mezhebinde ise; Kasden cinsel temasta bulunan kimsenin menisi gelsin veya gelmesin orucu bozulur, hem kaza ve de kefaret de gerekir. (El-hidaye-Ibn Abidin...Kay. isl. fik. c. yıldırım.) Faille mef'ul ayni hükme tabidirler. Kadın bu konuda zorlanırsa, o takdirde ona (kadına) sadece kaza gerekir. (Fetava-yı Kaadıhan) Yenilmesi mutad olan gıda maddelerinden bir şey yemek veya içmek, ya da tedavi için herhangi bir ilacı içmek ya da yutmak orucu bozar, hem kaza hem kefareti gerektirir. (Hizanetü'l-Müftin - Fetava-yi Hindiye) Kulağa akıtılan su veya ilaç (Muhtar olan kavle göre) orucu bozmaz. (El hindiye-Merğinani) Başta veya karın nahiyesinde bulunan derince bir yaraya konulan ilaç damağa veya mideye ulaşmazsa, o takdirde oruç bozulmaz. İmameyn'e göre, damağa veya mideye ulaştığı bilinmediği takdirde bozmaz. İlaç katı veya toz halinde olursa, ittifakla oruç bozulmaz. (Fethü'l-Kadir) Ancak her iki mezhepte de oruclu olduğunu unutarak bu tur yani yeme, içme ve cinsi ilişkide bulunsa orucu bozulmaz. Derideki gözeneklerden içeri giren yağ ve benzeri şeyler orucu bozmaz. Göze akıtılan ilacın eseri boğazda his edilse bile orucu bozmaz. Öksürdünden ağzına gelen balgam veya tükürükte gözüne sürdüğü sürmenin eseri görülse de oruc bozulmuş sayılmaz. (Ez-Zahire... kay. isl. fık. yıldırım) Rüzgar ve koku gibi madde olmayan veya sinek ve sivrisinek ve toz gibi kendisinden korunması mümkün olayayan şeyler, ağza girseler, orucu bozmadıkları gibi, mideye, boğaza, beyne ve mesaneye açılan yaradan başka, herhangı bir yaraya konulan ilaç ve mesamattan giren su da orucu bozmaz. Bunun için adaleden veya damardan yapılan iğne oruca zarar vermez. Vücuda sürülen yağ, göze konulan ilaç veya sürülen sürme eseri boğazda his edilse dahi orucu bozmaz. Balgam "ha" mahrecini geçip diş hududuna gelirse mümkünse dışarı atması gerekir. Mümkün olmaz ise yutması orucu bozmaz. Yoksa orucu bozulur. Kasden kusmak, isteyerek menini çıkması, bütün gün baygın veya sarhoş olmak ta orucu bozar. Ancak uyumak orucu bozmaz. Delirmek, dinden çıkmak, kadınları hayız veya nifas ve doğum yapmaları, dinden çıkmak da orucu bozar. (Buyuk Şafii ilm. H. Güneç) Selam ve dua ile.