Gebeliği önleyici bir özelliği olmadığı gibi var olan gebeliğe son verme işlemidir.
Kürtajı yapan kişi katil; rıza gösteren anne ile beraber destek veren de bu günaha ortak olurlar.
Deyim olarak kürtaj; bir kemik çıbanının, bir yere yapışık bulunan maddeleri kazmaya denir.
Hekimlikte ana rahminin içini kazıyarak cenini, iltihapları, polipenleri, bir doğum ya da düşük sonunda kalan parçaların ve artıkların temizlenmesine denir.
Dini açıdan bizi ilgilendiren kısmı; ana rahmindeki cenin (organları belirlenmiş çocuk veya döllenme) veya hamileliktir.
Hanifi mezhebine göre; Ana rahminde teşekkül eden çocuğu (tıbben alınması zaruri; annenin ölüm tehlikesi) kürtajla almak bir cinayettir.
Cana kıymaktır.
Hanefi alimleri; Cenin bir insan sayıldığı için baslı başlına bir cinayettir.
Maliki, Şafii ve Hambeli imamlarına göre: İki cinse karşı(cenin ve anne) işlenen bir cinayettir.
Hanefi fıkhının bir kısmı da anneye yapışık bir parça olduğundan anneye karşı bir cinayettir.
Aile planlaması, gayri meşru olması, çocuğun sakat olma ihtimali, fakirlik, sağlıklı bir gelecek... ve benzeri gerekçeler mazeret değildir.
Savunmasız, sesini duyuramayan bir insanı canlı bir biçimde parçalar halinde öldürmek hangi bahanelerle izah edilebilir ki?
Üzellikle gebeliğin 4'üncü ayında donra yani bebeğin şekil yapısı belli olduğu zamanda, anne sağlığını ölümle tehdit gibi tıbbi bir gerecke olmadan yapilan kurtaj; "tasarĺayarak ve vahşice" masum bir insanı öldürmektir.
Hz. Ömer(ra) hilafeti döneminde ifadesine baş vurulmak üzere bir kadın çağırır.
Hamile kadın huzura geldiğinde korkudan titrer ve düşük yapar.
Bu olaya çok üzülen hz. Ömer(ra) sahabeyi toplar ve onlarla istişare eder. Şûra üyeleri "bunda bir kasıt olmadığı" ve bir şey gerekmediğini söylerler.
Bunu üzerine Hz. Ömer(ra) Hz. Aliy(ra)e "Ey Hasan(ra)'nın babası! Sizin görüşünüz nedir?"
Hz.Ali(ra): "Bu arkadaşlarımız kendi görüşlerini söyledilerese herhalde görüşünde hata ettiler. Yok seni korumak için böyle söyledilerse, iyi nasihatçi olmamış sayılırlar. Ana rahminden kopup düşen ve ölen çocuğun diyeti gerekir. Çünkü onun ölümüne sen sebep olmuşsundur."
Hz. Ömer(ra) de bu ictihada uyarak diyet ödemiştir. (El-Taşri'u'l-Cinâî'yi'l-İslami:C.2/293)
Hanefi, Şafii ve Hambeli mezheplerine göre diyet (kan parası) ceninin varislerine verir.
Maliklere göre anneye verilir.
Cenin ana rahminde diri olarak düştükten sonra o fiil (kürtaj) neticesi ölürse diyet ile beraber kıssas da gerekir. (Kay. İslam fıkhı c.4)
Dini olmayanın vicdani tehlikededir.
Vicdani olmayanın da dini tehlikededir.
Kürtajın günümüzde normal karşılanması, doktorların kürtaj yapma konusunda istekli olmaları yapılan reklamlar düşündürücü ve üzücüdür.
Keyfine uyacaksın.
İlişkiye gireceksin.
Neticesi oluşan cana kıyacaksın.
Bahane ve mazaret (tıbbi olmadığı müddetçe) geçerli değil ve Cinayettir.
Selam ve dua ile.