Rabbim nasip ederse önümuzdeki perşembe Arefe ve cuma günu de KURBAN bayramı.
Hacca girmeyenler Arefe günü oruc tutup ve bayram namazi oncesi de bir şey yememeli.
Şimdiden bayraminizi kutlar huzurlu ve mutlu bir hayat sürdürmenizi Allah'tan dileri.
Hz. Aişe(ra) rivayetle Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem;
"İnsanoğlu Kurban bayramında Allah'a kan ayırmaktan daha sevimli hiç bir amel yapamaz. Kurbanlık hayvan kıyamet gününde boynuzları, tüyleri ve tırnaklarıyla (Allah'ın huzuruna) gelir. Kurbam kesilirken kan yere düşmeden Allah katında yüksek bir mevkiye çıkar. Öyle ise kurbanı gönül hoşluğu ile kesiniz."(İbn Mace, Tirmizi ve Hakim)
Hanefi mezhebine göre, VACİP Şafii mezhebine göre ise SÜNNET-İ MUEKKEDEDIR. ?Safii mez. Sünet-i Muekkede Hanifilerin vacibi hukmundedir.)
Ramazan ayında fite, Kurban bayramında ise kurbanimiza talip nice, vakif, dernek ve medreseler görürüz.
Bir kısmı duygu sömürüsü ile din istismarı yapıp işi kıvamına getirince hesap numarası yazar ve "vekalet kurban kesimi" için seni bankaya yönlendirir.
İşin püf noktasi ve ibadetin sıkıntıya girme tehlikesi paranın bankaya yatırılması olayıdır.
Hani çok güzek bir yemek, her şey kıvamında ve bir kaşık domuz yağı nasil o yemeği dinen berbat ediyorsa işte Faiz kurumları olan bankalarda böyle bir şey.
Bakara suresi 278-279:
"Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve gercekten iman etmiş iseniz faizden bırakın. Bunu yapmazsaniz Allah ve Resulü tarafinda size bir savaş açıldığını bilin..."
Bankalar faizi bırakmayacaklarına göre Allah ve Resulü onlara savaş açmış demektir.
Kurban ibadetini adabına, usûlüne ve dinen şüpheye muhal bırakmayacak biçimde icra etmek gerekir. Yoksa “Kaş yapayım derken göz çıkarmak” misali kurban keseyim derken kurbanlık oluveririz.
İçki ve domuz eti de satan bazı marketler zinciri veya firmaların, kurban kesme işine girmeleri, kredi kartı ile taksit ve " bu kadar bonus hediye" trajikomik bir durum.
Peygamberimiz (asm):“Allah içkiye, onu dağıtana, içene, üzümünü sıkana, sıktırana, taşıyana, kendisi için taşınana, satana, satın alana ve parasını yiyene lânet etsin.” (Tirmizi, Bûyu, 58)
Faiz ile uğraşan bankalara kurban vekaleti için yönlendirme yapan kurum ve kuruluşlar, devletten yetki almaları, devletin kurumu olmaları, dinî bir hizmet yapmalarının önemi yoktur.
İbadetin kabulü devletin iznine veya yetkisine bağlı olmayıp Allahın rızasına uygunluğudur.
Bir yaşını doldurmuş küçuk veya iki yaşıni doldurmuş büyük baş hayvan içerisinde dinen sakincasi olmayanlar kurban olarak kesilebilir.
Bir yaşını doldurmamış ancak yapi itibarıyla bir yılı doldurmuş gibi ve üstü küçük baş hayvanlar bir kişiye, büyük baş hayvanda 7 kişiye kurban olur.
Ebu Hureyre (ra) Resulüllah sallahu aleyhi ve sellem:
"Kımin kurban kesmeye gücü yeter de, kesmezse nanazgahımıza gelmesin."(Hekim)
Kurbanımızı mümkün mertebe biz keselim.
Biz veya ehil bir tarafinda: Pıçağımız keskin olmalı, hayvan pıçağı görmemeli ve süratli biçimde kıbleye yönü yonune çevirerek "Bisllahi Allah-u Ekber" diyerek kesmeli/kastetmeliyiz.
Etini üç kısıma ayırmalı, bir payı kendimiz alalım, bir payi akrabalarimiza ve bir payi da fakirlere dağıtalım.
Ebu Said(ra) der ki: Resulüllah sallahu aleyhi ve sellem:
"Ey fatıma! Kurbanlığının başında durup hazır ol. Çünkü onun kanının ilk damlasıyla geçmiş günahların bağışlanır." buyurdu. Hz. Fatıma (ra):
"Ya Resulüllah! Bu biz ehli beyte mi has, yoksa hem bize ve hemde diğer müslümanlara mı? dedi. Resulüllah sallahu aleyhi ve sellem:
"Hem bize ve hemde diğer müslümanlara. " buyurdu.
Selâm ve duâ ile.